STRESS

Stress er deffinitivt roten til mye vondt. Stress er en av tingene som virkelig plager meg. Jager meg gjennom dagens uendelige gjøremål. I går jaget det meg ut døren, inn på feil trikk, ut av trikken, inn i en overpriset taxi bil som endelig tok meg til destinasjonen, skolen. Jeg kom for sent. Jeg var svett. Pulsen høy. Jeg hadde også mange vonde følelser forbundet med å komme slentrende på denne måten. 

For noen månder siden hadde denne hendelsen deffinitivt ødelagt resten av dagen min. Jeg måtte ha gått hjem og lagt meg etter skolen. Men i går, i går var jeg forberedt. Jeg hadde spist en frokost boostet med C vitamin. C vitamin blokkerer hormonene adrenalin og noradrenalin som kroppen din skiller ut når du er stresset. Visste du dette? Jeg syns det var utrolig spenennde informasjon når jeg kom over det. Jeg hadde i tillegg sittet 20 minutter og meditert stille da jeg stod opp. Jeg var stresset, men stresset tok ikke over hele meg. Stresset fikk ikke bite seg fast i nakke og skulder muskelaturen og gnage. 

Vi stresser altfor mye i dagen samfunn, det er helt sikkert. Sjeldent møter jeg et menneske med ordentlig ro. Man blir jaget fra det ene til det andre. Man skal prestere, man skal aller helst også prestere best. En evig umulig konkurranse med en hel verden av andre stressede individer. Stress kan hjelpe deg, det kan gjøre deg mer fokusert. I enkelte situasjoner trenger vi det. MEN slett ikke i alle. Spessielt ikke hver eneste dag fra føttene treffer gulvet til de treffer sengen. Senk skuldrene med god samvittighet. Det finnes ikke dårlig tid, tiden er din og den disponerer du akkurat som du vil til syvende å sist. Er du sent ute? Javel, så er du sent ute, ingenting å gjøre noe med. PUST.

Bare hvis noen skulle lure så kan jeg konstatere med at ingen har hittil dødd av en for høy dose C vitamin. C vitamin er faktisk det billigste legemiddelet vi har. I en eksperimentell studie ga de ekstremt høye mengder C vitamin intravanøst til kreftpasienter, kan du tro at kreften trakk seg tilbake? Ikke vet jeg, men det syns vertfall jeg er jævelig spennende. 

Dere får unnskylde alle skrivefeilene, jeg skrev fort, nå må jeg løpe til buss og jobb, ironisk nok..


Foto: Samuel John Ditta /www.samueljohnditta.com @thelosthype 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg