Å være tro mot seg selv

Hadde sikkert vært enklere om jeg ikke var så følsom. Hadde sikkert vært enklere om jeg ikke hadde så mye lidenskap. Hadde helt sikkert vært enklere om jeg bare holdt kjeft av og til. Jeg setter meg selv i utrolig sårbare situasjoner. Virkelig, noen ganger så skulle jeg ønske jeg var mer som de som holder seg i skyggene. Men jeg klarer ikke, det er ikke meg. Mamma sier verden går fremmover fordi det finnes kvinner og menn som nekter å tro at man ikke kan gjøre det de vet er rett. 

Vi kan ikke alle være enig, det kan vi fint bare være enig om med engang. Men vi burde vise hverandre grunnleggende respekt. Det er mye som provoserer meg, mennesker som går på bussen/ trikken før andre har fått gått av, mennesker som sniker i køen, mennesker som ikke gir en tanke til å leve bærekratig, folk som ikke er interessert i å lytte, folk som insiterer på å misforstå, jeg kunne skrevet en roman om ting og mennesker som er gjenstand for provokasjon hos meg. Men jeg vet at jeg ikke kan endre disse menneskene. Jeg kan ikke oppdra hele verden. Det kan ikke du heller. Men jeg kan begynne med meg selv og det kan du også. Vise respekt, ta etiske valg og gjøre godt der vi har mulighet.

Jeg driver med musikk, jeg har mange mål med musikken. Men mest av alt dere så ønsker jeg å leve et liv som er verdig. Jeg ønsker å dø med et smil om munnen. Å ikke angre på noe som helst. Det er derfor jeg alltid sier ifra, selvom jeg vet jeg kommer til å få kritikk. Det er derfor jeg brenner så inderlig og er så følsom. Fordi, alle disse dagene. De er selve livet. Fordi, jeg må være tro mot meg selv først og fremst. Fordi, selv om jeg mister 10 “venner” fordi jeg sa min mening og de enten ikke var enig eller misforstod så kan jeg sove godt om natten fordi jeg har et rent hjerte. 

Dette krever jeg av meg selv, jeg hadde ikke kunnet leve med meg selv hvis jeg undertrykte hvem jeg er. Det burde ikke du heller. Vær stolt. Vær tro mot deg selv. Ingen kan definere deg og få deg til å føle deg uverdig uten ditt samtykke. 


Foto: Samuel John Ditta www.samueljohnditta.com @thelosthype

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg