JEG VIL HA EN KJÆRESTE

Du skal være singel og stolt. Ikke singel og trengende. Nei, du skal for all del ikke være needy. Enkel og uproblematisk er tingen. Du skal aldri si at du ønsker deg noen å dele livet med, det er teit. Jeg føler det er blitt slik og jeg syns det er trist. Men det er kanskje ikke så rart? Eller? Det har aldri vært slik før. Våre forfedre hadde ikke dette luksusproblemet. Vi har hele verden ved våre fingertupper. Menn på menn klare til å gi oss den neste dopamin dusjen. Kvinner som står i kø for å date deg når det går skies med dama. Alle vet at online glitrer ofte gråstein som gull. Likevel faller vi for det hver gang. Og der sitter vi og blar og blar i glansbilder på tinder, happen etc. Ser for oss et helt liv med en skygge av virkeligheten. Great.. Skuffelsene er mange og hyppige i dating verden. Jeg har hatt hjertesorg minst en gang i året siden fylte 19 år. 

Alle de godt voksne menneskene jeg kjenner som har vært i langvarige forhold, eller er døde og hadde en livslang partner, de jobbet. De jobbet like hardt på hjemmebane som på jobben. De levde for hverandre. I dag ser vi på mennesker mer som materalistiske ting, noe vi kan ha, noe vi kan eie. Vi ser etter noen som får oss til å føle oss bra, og det er greit men vi skal også ha et inderlig ønske om å få dem til å føle seg bra. For ekte kjærlighet har ikke selvet i sentrum, den er uegoistisk og uten krav. 

Jeg har selv testet ut dating apper som tinder, jeg er drit lei. Jeg trives som singel men jeg skulle gjerne hatt noen å dele alt med, noen å elske, noen å bygge med. Jeg vil bare være med en. Og det gidder ikke jeg å skamme meg over å si. Det burde ikke du heller. Vit hva du er verdt og gi aldri etter for mindre enn det du fortjener.


Foto Samuel John Ditta

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg