NØKKEL TIL Å LYKKES

Samfunnet er ikke konstruert for at vi alle skal lykkes, tvert i mot. I kampen mot alle de andre håpefulle er den eneste virkelige konkurrenten du har deg selv. Du må innse at motivasjon bare er noe dritt, man kan sitte å vente til man blir gammel og grå før motivasjonen banker på. Du må være disiplinert, i det sekundet du dveler på om du skal gjøre noe har du allerede tapt. Du må skyte fart ut av sofaen mot drømmene dine hver gang de kaller. 

Du er fanget av en forestilling om hva alle vil du skal være, farget av de fine bildene du ser på instagram, facebook, pinterest etc.. Jeg vet for jeg har selv følt på det. Nå har jeg vært uten mobil en god stund, jeg innså fort hvor hjernevasket man blir, avhengig. Smartphone junkie. Evig jakt etter likes. Bekreftelse. Du må ut av denne forestillingen også må du innse at det som egentlig betyr noe er hva som gjør deg glad, hva som gir deg god følelsen. Omring deg med mennesker som utfordrer deg, som gjør deg bedre. Ikke den typen som bare er opptatt av å mate egoet ditt eller dra deg nedover. Kutt de ut. 

Kanskje det aller viktigste. Du må ha en god innstilling til motgang. Du må elske motgang. Blir du motløs av motgang er du ferdig. Forstå at bare motgang kan lage en diamant. 

Dette er de tingene som har hjulpet meg mest på min vei og gjort meg til den personen jeg er. Jeg er ikke så opptatt av å bevise for andre at jeg er god nok fordi jeg vet at jeg var god nok allerede da jeg ble født. Jeg er dynamisk, i konstant utvikling, og ingen vet hvor grensene mine går. Ikke dine heller. Tørr. Å feile er ikke annet enn en mulighet for å lære og vokse. 

Foto Patrick Nicanor Oldenborg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg