Ikke ta på babyen min

Hvem er alle disse menneskene som bøyer seg ivirg frem uten å spørre og kniper lille Tuva i kinnet? Uten tanke for hva de utsetter barnet for. Alle de som bøyer seg frem og klapper hunden Maco på hodet? Uten å så mye som se på eier og spørre om dette er greit? 

Det er er seks månder siden jeg ble hundeeier, og dette er et stort problem. Hva tenker disse menneskene? Tenker de i det hele tatt? Forrige uke satt jeg på bussen, en syv åring stupte mot hunden min med hodet først mens han skrek (han ville hilse). Om min hund hadde bitt dette barnet i fjeset hadde min hund blitt avlivet. Dette skjer minst en gang om dagen. Folk tar til og med på hunden min bakfra uten forvarsel slik at han kvepper til. I forigårs opplevde jeg å gå forbi en familie, hvorpå moren sa til ungen sin på circa fem år ” Du kan gå å klappe den, Ola.”. Hun henvendte seg ikke på noe tidspunkt til meg og spurte om dette var greit. Hun bare sendte ungen mot meg og hunden. Dette var ikke noe jeg inviterte til. Slutt for faen. Gi dere. Dette er vemmelig. 

Jeg har ikke barn men jeg kan bare forestille meg frustrasjonen når en eller annen bøyer seg over vognen og kniper ungen i kninnet. Hva tenker disse menneskene? Alle bakteriene og mikroorganismene vi har på hendene og du syns det er greit å ta for deg? Uten å spørre? Jeg vet at dette skjer. Altfor ofte. Min beskjed til dere er. Dette er ALDRI greit. Spør om lov og respekter foreldre og hundeieere. Det er ikke deres barn og deres hunder. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg